Officieel een groentesap, al heeft ‘ie een heerlijk fris en fruitige smaak. Wat wil je met 40% versgeperst rabarbersap?
fritz-kola ontstaat in 2003 als de Hamburgse jeugdvrienden Mirco Wiegert en Lorenz Hampl met 7.000 euro startkapitaal en een hoop doorzettingsvermogen besluiten een nieuwe cola in de markt te zetten. Een betere, leukere en meer verantwoorde cola dan de bestaande cola’s van de grote bedrijven. ‘Dass machen wir besser!’ beloven ze elkaar. Een afspraak die ze vervolgens dubbel en dwars nakomen. Lokaal begonnen, sluit eerst het Duitse publiek fritz-kola in hun hart. Inmiddels vliegen de frisdranken van fritz-kola ook in andere Europese landen, waaronder Nederland, over de toog.
Fritz?
De naam en het logo van fritz-kola zijn uit pragmatische overwegingen gekozen. Vanwege geldgebrek is een uitgebreid naamonderzoek niet mogelijk, dus voeren de vrienden zelf een kleinschalig onderzoek uit bij de ingang van hun lokale supermarkt. Daarbij komt de goedbekkende en sympathieke Noord-Duitse jongensnaam ‘Fritz’ als winnaar uit de bus. Door hun eigen gezichten vervolgens als logo te gebruiken, hoeven ze zich geen zorgen te maken over eventuele rechten van derden.
fritz-kola bouwt relaties
De twee oprichters pakken de zaken duurzaam aan, bijvoorbeeld door uitsluitend duurzame ingrediënten te gebruiken en fritz-kola te bottelen in recyclebare flessen. Ook doen ze bij voorkeur alleen zaken met familiebedrijven. Dit vanuit de overtuiging dat je daar echte relaties mee op kunt bouwen die bijdragen aan een betere samenleving.
Ein Luftikuss bitte!
fritz-kola is volledig vrij van kunstmatig toegevoegde kleur- en smaakstoffen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.